tisdag 6 februari 2018

Hänggungan med stort H

Tisdag och jag ska strax bege mig till tåget för att ta mig in till Malmö och ett välbehövligt besök hos frissan.

Men först tänkte jag kika in här och visa er en hörna av sovrummet som jag inte visat tidigare. Där hänger min nya kärlek :-)

Ända sedan vi började skissa på vår utbyggnad har jag haft en önskan om att få in en häng-gunga. Jag tycker det är så läckert och speciellt det där ägget har jag sneglat på i flera år....

Jag gick och drömde om att köpa in en sådan till sovrummet som skulle hängas upp i det höga taket. Det tog dock ett tag innan jag lyckades övertyga mannen om att detta var en bra idé....


Taket fick förstärkas för att klara av tyngden men det fixade våra hantverkare hur lätt (?) som helst. I varje fall tyckte jag att det gick plätt-lätt....


Så nu hänger den alltså där i hörnan och är bara så snygg som jag hade föreställt mig. Piffad med kuddar och filtar för maximal myskänsla. Gungan i rotting är av märket Broste Copenhagen och vi köpte den hos Solhem Inredning.


Här har ni ännu en kärlek. Jag berättade ju att sonen var här i helgen och han hade med sig en försenad födelsedagspresent. Åh, ett stativ till kameran. Som man kan höja och sänka, och vrida och skruva och göra massor av saker med. Så.Himla.Glad. 

Och här står jag och känner mig lite proffsig minsann. Bara älskar sånt.

Men nu kör vi tisdag och tågtid och frissa-tid. Hur bra som helst ju.


Inga kommentarer: