torsdag 13 januari 2022

Stylat om soffan på loftet

Inlägget innehåller annonslänk 




Jisses som det blåser ute just nu... Idag sticker man inte ut näsan frivilligt.
Har fotat kampanj och jobbat undan och så fick jag för mig att jag skulle dammsuga och puffa soffan och byta kuddfodral uppe på loftet.

Soffan har vi haft i många år och klädde om den för kanske 6-7 år sedan till det här tyget. Jag gillar fortfarande det där riktigt ljusa tyget och att man kan styla den i princip med vilka kulörer som helst.
Omväxling förnöjer som ni vet :-)



Nu kände jag för en mjuk grön ton ihop med det beige och så här blev det.
Jag blev faktiskt väldigt nöjd med tonerna. Känns en smula vårigt med det gröna.



Färgen heter Khakigrön och är alltså mycket mjukare grön än de ser ut på hemsidan.

De beige kuddfodralen är gamla från Linum Design (tror jag köpt dem hos Sleepo).
Pläd gammal från HM Home.



Här har jag blandat eukalyptus med torkade smörbollar, torkat gräs och en fejkvallmo.
En evighetsbukett som jag gillar mycket.



Det är så mysigt här uppe på loftet. Här har vi också vår tv.


Den vänstra ljusstaken i keramik är gammal och drejad av en konstnär i Malmö.




Palmen ni ser i bakgrunden är faktiskt också en konstväxt men ser otroligt äkta ut.
Jag blandar både riktiga växter och konstväxter för att få en härlig grönska året om.

Mannen köpte croissanter med sig hem så nu ska vi snart ta en eftermiddagsfika.
Kram M


Inga kommentarer: