torsdag 29 oktober 2020

En ljuvlig höstbukett och den första amaryllisen



Hela sommaren och fram till nu har jag kunnat plocka in blommor - och främst då dahlior - från trädgården men nu börjar det sina. Några enstaka blommor kan det bli till en liten vas men några buketter får jag inte ihop länge.

Det var dags att unna sig en riktigt härlig höstbukett från blomsterbutiken. Så när jag var i stan tidigare idag för några ärenden passade jag på att kika in till en av de fina butikerna vi har i vår lilla stad.



Min önskan var en bukett i lite brända men milda hösttoner som skulle passa in min Jonathan  Adler-vas.

Jag är så himla glad för vårt nya soffbord. Det är SÅ snyggt och priset är ju kanon. Men min kod 10Sandblomman får ni dessutom 10% extra rabatt!!



Åh men titta bara så fin den blev!



Ska byta vatten på den varje dag och ställa ut den i förrådet över natten så hoppas jag den står länge.



Och ja.... Det hade precis kommit in de första amaryllisarna i den där ljuvliga aprikos färgen som jag gillar så mycket. Tycker den funkar alldeles utmärkt redan nu och känns inte jul. Tillsammans med vide blev den nästan lite vårlik istället.



Tröttnar aldrig på amaryllis. Undrar hur många som kommer att inhandlas innan säsongen är över?



Så har jag varit inne i en annan mysig butik i lilla staden och fick med mig en påse därifrån också. Men det får ni se en annan dag!

Ska försöka hinna med ett träningspass här hemma lite senare idag också. Nya restriktioner avråder från att gå på gym men det har jag inte gjort sedan i mars och det funkar faktiskt alldeles utmärkt att träna hemma. Vi har skaffat både en träningsbänk och flera nya hantlar.

Kram M <3


Inga kommentarer: