torsdag 18 augusti 2016

Underbar björnbärsmarmelad och björnbärspaj

I helgen var vi i skogen och plockade björnbär. Det fanns massor! Och det kommer att finnas ännu mer om någon vecka.

Åh, jag älskar att bo där vi bor. Så nära havet och så nära skogen. Jag får sådan ro i själen av naturen och att plocka bär är ju bara för himla mysigt. Stackars min A hade en svärm av knott och mygg runt sig under plockningen och tyckte inte det var lika härligt.... Själv var jag nog inte tillräckligt söt för jag kunde stå i lugn och ro.

När vi kom hem gjorde jag en himmelsk god marmelad på hälften av bären. Hör bara här på namnet - Björnbärsmarmelad med choklad och mörk rom. Vad kan bli fel liksom!?! Galet gott till ost. Känner på mig att detta kommer bli en favorit när man känner sig lite sugen på kvällen <3

Receptet hittar du på min andra blogg Tildas Kök & Vin.


Sen fick det bli en riktig gammal klassiker - Björnbärspaj med knäckigt täcke och vit choklad. Åh! Här hittar du detta recept.


Inga kommentarer: