onsdag 1 oktober 2014

Soffbyte - när lite gör mycket

Kan börja med att säga att vi INTE köpt någon ny soffa...

Men.... vad gör man när den fina danska design-soffan som passade så bra till väggarna i gamla lägenheten nu skar sig mot både väggar och det nya fina marmorbordet. Åååå, jag har grämt mig över def ett tag nu. Soffan är i en lite beige-grå färg och den såg liksom sjaskig ut trots att jag försökt kompensera med fällar och filtar och massor av kuddar.

Så nu fick helt enkelt sofforna byta plats. Den vita Ektorp-soffan från loftet flyttade ner och jag kunde andas lugnt igen, haha. Det blev så mycket mer harmoniskt nu. Ja och finsoffan flyttades därmed upp på loftet och tv-rummet. Jag draperade ett fint gammalt vitt överkast och en grå ullpläd övef och det blev riktigt bra! För golvet och väggarna är ju vita däruppe ni vet...

Den här veckan läser jag om kända formgivare i min utbildning och det är sååå roligt och intressant. Lär mig massa nytt och kul att läsa om bakgrunden till många kända design-möbler. Extra kul med de man har själv :-)

Fin första oktober till er <3





Inga kommentarer: