onsdag 23 oktober 2019

Vackraste ljuslyktorna i höst

Inlägget innehåller annonslänkar






Nu har hösten kommit så långt att man till och med kan (vill) ha ljus och ljuslyktor tända även mitt på dagen. Rätt mysigt ändå. Eftersom vi jobbar hemifrån stor del av tiden är det så himla trevligt att duka lite fint och tända ljus även på lunchen. Det gör verkligen så mycket för trivsamheten. 


Minns ni att jag visade en ny ljuslykta som jag köpte för ett par veckor sedan när jag hade mitt tjejgäng här? En helt underbar bärnstensfärgade frostad lykta med ett magiskt vackert sken. Till och med mannen blev överförtjust i dessa och jag bara kände att jag måste ha ett helt gäng av dessa.


Så vi köpte en liten samling i olika höjder och färger; en bärnstensfärgad, två vita och två grå. Har fortfarande kvar den andra i bärnsten på soffbordet och den nya samlingen ställde vi på matbordet.

Det blev precis så fint som jag hade föreställt mig. De olika färgerna och höjderna skapar en dynamik och skenet från dem är så mysigt.

Ni vet ju såklart att tända ljus ingår i eld-elementet men när de är släckta är det färgen på ljuset/ljuslyktan som bestämmer elementet. Därför tycker jag det är extra fint med en lykta som även har eld i sig som otänd - bärnstensfärg i detta fall (även mörkgult, rött och orange). För eld behöver vi mer än någonsin för att kompensera nu när den kalla årstiden tar vid.


Höstens vackraste ljuslyktor hittar du här. Och gissa vad! De är nedsatta just nu!
Våra är alla frostade men de finns även icke-frostade som är magiskt vackra de också. Vackert att blanda - tips!

Jag önskar er en underbar dag!
Kram M 



Inga kommentarer: