fredag 4 oktober 2019

Vackra ljus i den perfekta gula färgen

Fredag, solsken och solkatter som leker på väggarna. Härligt. Det är så vackra färger när man tittar ut i trädgården. Snart kommer alla löv att falla ned så det gäller att njuta av färgprakten nu. Älskar de där varma naturtonerna i gult, orange och brunt som omger oss denna tiden på året.


Har ju anammat lite samma toner som accentfärger i vårt vardagsrum och kök. Jag visade ju den fina nya ljuslyktan som pryder soffbordet och ett annat nytt litet tillskott är de saffransgula ljusen som jag köpte med mig när jag var på ett kvällsevent i en butik i lilla staden tidigare i veckan. 




Det blev verkligen så fint med de gula ljusen i silverljusstakarna. En varm ton mot det kalla. Kontraster det gillar vi och lyfter inredningen!




Ur gömmorna (där kan man hitta mycket) plockade jag också fram ett par matchande linneservetter jag fått någon gång men faktiskt aldrig använt. Titta så fint det blev på de svarta tallrikarna. Kommer definitivt att använda dessa mycket  nu i höst känner jag.




Bilden från när vi hade lite "Lillelördagsmys" i veckan. Ikväll blir det dock inget fredagsmys hemma utan det är åter dags för mat- och vinprovning på stan. Det vankas höstmeny med vilt och det ser jag verkligen fram emot!

Ha en underbar fredag!
Kram M ❤


Inga kommentarer: