onsdag 8 november 2023

Trädgårdsbukett i november

 Inlägget innehåller annonslänk Nordicnest





På soffbordet tronar en man-tager-vad-man-haver-bukett. Hortensia, lejongap (som fortfarande blommar - helt otroligt), blast från sparris och några kvistar vackra mörka löv från vår smällspirea. 

Smått otroligt ändå att få ihop denna bukett en vecka in i november!





Jag har kunnat plocka in buketter från trädgården ändå från april i år till nu. Så tacksam att jag odlat allt från tulpaner och narcisser till dahlior och olika sommarblommor att kunna använda till snitt.

Det har ju blivit så dyrt med färska blommor så jag tänker att oj, vad jag sparat pengar :-)



Det blev ett härligt blickfång på soffbordet och så rotade jag fram ett par gamla kuddfodral i rostfärgat linne till fåtöljen. Visst blev det en skön höstkänsla nu innan det är dags att inreda inför advent.


Kram M



Inga kommentarer: