måndag 12 maj 2014

Brunch och ett så fint fat

Hoppas ni har en fin start på veckan. Man hade ju förstås kunnat önska sig lite mer sol och värme... Blir lite orolig för en del av våra växter som står i kruka i trädgården. De har fått vita blad. Undrar om det varit för kallt? 

Igår hade jag brunch, eller kanske snarare lunch, för mitt härliga tjejgäng. Körde på italienskt tema. Tyckte det passade bra här i lilla casat. Vi startade med en Mimosa, en drink på färskpressad apelsinjuice och Prosecco, toppad med en jordgubbe. Sen blev det en buffé med parmesanpaj, olika italienska charkuterier, caprese, serrano med getostcreme, bruschetta, olika frukter, oliver, ostar och marmelader.

Desserten som bestod av citronpaj med lättvispad grädde intog vi tillsammans med kaffe och sprakande brasa ute i orangeriet.

Recept på parmesanpaj och citronpaj finns självklart på Tildas Kök & Vin om ni vill prova!

Jag fick ett så himla fint fat med lime och citroner av tjejerna. Passade helt perfekt i stilen i vårt casa och pryder nu soffbordet. Och så fick jag en spännande olivolja som jag är väldigt nyfiken på att prova. Sist men inte minst en underbar tavla som min vän Lena gjort men den får ni se en annan dag när jag fotat den.


Inga kommentarer: