tisdag 19 oktober 2021

Trädgårdsbukett och nytt sofföverdrag

 





Tänk att man fortfarande kan gå ut i trädgården och fixa sig en helt underbar trädgårdsbukett!
Dahliorna fortsätter att leverera (ingen riktig frost här än...) och mina Café au Lait är superfina. Jag plockade ihop lite av vad jag hittade i trädgården; dahlior som sagt, hortensia, lite olika blad, strån och några torkade fröställningar. Visst blev den väl fin!?



Här ser ni också att även hallen mellan nya och gamla delen av huset numera är målad i samma kulör som i vardagsrum och kök. 
Soothing Beige från Jotun Lady var det. En helt underbar dämpad beige kulör - jag är så himla nöjd.



Jag hintade ju om att lite nytt är på väg hem och här ser ni en liten sneak peak. 
Vi har köpt nya överdrag till våra Le Grand Air soffa och Love Seat. Från Rum21.

Färgen vi hade tidigare (Misty Grey) passade inte alls ihop med nya väggfärgen och hade blivit helt missfärgad. Vi valde därför att köpa nya överdrag. Dessa är också i linne och färgen heter Savage Linen. Det blev så bra så jag blev helt gråtfärdig. Nu går liksom allt ihop och jag känner ett inre lugn, haha.

Visserligen nästan lika dyrt som att köpa ny soffa men vi trivs så bra med vår Le Grand Air och den är nog den skönaste soffa som finns att krypa upp i. 

Jag ska iväg och hämta ut ett paket med ett par nya kuddfodral som jag beställt så ska ni få se helheten. 

Kram M



Inga kommentarer: