tisdag 26 oktober 2021

Ny linneklädsel till soffan



Jag hintade ju om att lite nytt var beställt till vardagsrummet efter att vi målat om och nu kan jag visa er vår nya soffa. Eller den är egentligen inte ny men den känns som ny nu när vi bytt klädsel!

Vi älskar ju vår Le Grand Air soffa och Loveseat från Decotique men klädseln hade blivit missfärgad och färgen passade inte ihop med nya väggfärgen så vi bestämde oss för att lägga lite pengar på ny klädsel.



Vi valde linnetyg även denna gång och färgen heter Savage Linen. En varm beige ton som passar perfekt ihop med kulören på väggen och även mattor och annan inredning.

Här ser ni hur det ser ut i lite svagt kvällsljus när det börjar skymma.



Sen var man ju tvungen att köpa ett par nya kuddfodral också, det är ju sen gammalt :-)

Alla kuddfodral kommer från HM Home som har så mycket fint och prisvärt tycker jag. 



Myset nu alltså med tända ljus morgon och kväll - älskar't.

Den sista buketten dahlior för året är nu inplockad gissar jag. De som står i krukor har jag klippt ner och ställt in i orangeriet och jag måste verkligen ta mig tid att gräva upp alla i pallkragarna för att få in dem på vinterförvaring. Frosten lär väl komma vilken dag som helst här nu....

Igår kom ytterligare en leverans hit så montering står på schemat inom de närmaste dagarna. Puh!
Visar så fort det är klart!




Inga kommentarer: