torsdag 23 september 2021

Höstpiffat matbord

Inlägget innehåller annonslänkar



Men hej hösten - vilket väderomslag det blev här över natten! Igår hade vi soligt och varmt med 18 grader och jag fixade lite i trädgården på eftermiddagen. Tömde krukor och klippte vissna blommor. Tog en magisk powerwalk längs med havet på seneftermiddagen och det var sååå varmt.

Till skillnad från idag. Grått, regnigt, blåsigt, kallt. Det är ylletröja och raggsockor som gäller för mig idag när jag sitter ute i gårdshuset och jobbar.



Tände upp ljus och doftljus till frukosten och det är ju ändå lite mysigt. Ja, nu börjar den där perioden när det går åt ljus och värmeljus i parti och minut. Måste fylla på förrådet.

Ett gäng små pumpor i en skål på bordet sätter lite höststämning. 

Jag får alltid så många frågor om smidesljusstakarna jag har på bordet och de är jättegamla så de finns inte längre tyvärr. 
Men liknande ljusstake i svart smide finns här och även denna är superfin och svart stål här. Den här ljusstaken i svart metall från Ernst Design är också fin.

Ljuslyktorna brukar ni också gilla och de finns här i många färger och storlekar.



Det är fortfarande grönt utanför fönstret men man ser att det börjar skifta i lite gulare nyanser och att träden börjar tappa löv. Jag kommer sakna den där gröna kulissen när hösten och vintern kommer på riktigt men man får kompensera med grönt inomhus istället.

Just nu är den japanska lönnen och den andra busken med mörkt röda blad som jag aldrig kommer ihåg namnet på så himla fina i cirkeln utanför samma fönster.



Köket och matplatsen just nu där den bärnstensfärgade kulören skapar värme. Och på tal om värme. Jag är såå trött på den grå kulören på väggarna här. Så sugen på att måla om. Jag håller på att kika på lite olika kulörer som skulle passa.



Det är ett rätt stort projekt att måla om detta rum som även fortsätter ut i hallen men jag känner att jag verkligen vill göra detta nu i höst.



Finn ett fel :-) Alltså jag stör mig så mycket på den där sladden som hänger ner från loftet till vår router. När jag målar om måste jag hitta en lösning på detta med någon typ av kanal som kabeln kan gå i. 

Kram M


Inga kommentarer: