onsdag 10 juni 2020

Nyttiga proteinbars och träna hemma

Inlägg i samarbete med KLEEN Sports Nutrition





Nu är det mer än 4 månader sedan jag var på gymmet. På grund av Corona och Covid-19 såklart. Men vet ni - det går alldeles utmärkt att träna hemma också! 

Med hantlar, gummiband och den egna kroppstyngden kommer man långt. Jag har i perioder av olika anledningar tränat mycket hemma så jag har ett rätt stort antal övningar jag varierar mellan.

Är inne i ett härligt träningsflow just nu och varvar strykreträning med powerwalks. Snällare mot knäna än löpning men vi får se om jag försöker ta upp det igen nu i sommar.



Jag tycker det är skönt att träna sen eftermiddag och då behövs lite extra energi för att orka och då tycker jag att nyttiga proteinbars är väldigt bra att ta till. 

Nu har jag testat dessa proteinbars från Kleen och de är riktigt bra. De innehåller inget socker men massor av protein - hela 33% - och kostfibrer.



Dessa proteinbars finns i flera olika smaker. Jag har testat både Orange Acai som smakar lite som romerska bågar :-) och Pina Coco Lada som smakar sommar och kokos. De är såklart inte sötade med vitt socker men ändå goda och de känns nyttiga. Det är viktigt för mig. 

Man kan köpa proteinbarsen styckvis eller så köper man en låda som innehåller 12-16 stycken beroende på vilken smak man väljer.




KLEEN Sports Nutrition är ett svenskt företag baserat i Åre med syfte att förändra vad som anses vara hälsosam sportnutrition. Företaget grundades 2012 då Mikael Raittila letade efter den perfekta energi- och proteinbaren. Han tyckte det var svårt att hitta produkter som var KLEEN så han började tillverka bars själv och detta är alltså resultatet.

Kram M <3





Inga kommentarer: