onsdag 17 juni 2020

Mina dahlior och vackra solcellslampor

Dahlia-säsongen är här och ingen är lyckligare än jag. Känslan av att gå ut i trädgården och titta om det är någon ny sort som slagit ut är obeskrivligt härlig. Vetskapen om att det kommer att blomma hela sommaren också gör ju inte saken sämre.

Jag har förodlat de dahlia-knölar jag köpte i våras i krukor inne i orangeriet. Därav att de är tidiga med att blomma. Några har jag också övervintrat i sina krukor i orangeriet och det har funkat utmärkt. De jag lagt för torkning inne i förrådet klarade inte vintern.

Ska vi kika lite på de dahlior som blommar just nu:


Arabia Night var den första som började blomma. En riktigt hög och ståtlig dahlia med mörkröda blommor, nästan svarta är en del. Väldigt vacker att blanda i buketter med ljusare blommor tänker jag.
Ny för i år.



Wow så läcker Okapi Sunset är. Vilka färger alltså. 
Matchar mitt korallfärgade nagellack också, haha. 
Ny för i år.


Alauna Clair Obskur heter denna kaktusdahlia som har övervintrat i sin kruka.


White Aster heter denna vita pompom-dahlia. Visst är den fin!?
Ny för i år den också.
Vill alltid ha en dahlia in en vas på köksbänken från och med nu!



Det var 15% rabatt på dem idag med koden "belysning".

Vi har sedan tidigare bordsklot i samma serie som lyser underbart vackert på kvällen.

Ha en fin dag!
Kram M <3


Inga kommentarer: