måndag 20 augusti 2018

Solmogna persikor och persikopaj

Inlägget innehåller annonslänkar








Måndag. Ny vecka, nya möjligheter. Härligt eller vad säger ni?! Det ser ut som att det ska bli en riktigt bra vecka med en del sol och lagom temperaturer. Sensommar. Ser fram emot kaffe på terassen, en och annan grillkväll och att ta långa härliga powerwalks längs med havet efter jobb framför datorn.

Vi har haft en underbar helg och minnet av den tar jag med mig in den nya veckan. Firade "träffedag" jag och mannen i fredags och man blir medveten om hur fort tiden går nu när vi går in på vårt 14:e år. Efter allt vi gått igenom tillsammans är vi otroligt tacksamma för varje nytt år vi får men tanken finns även på hur skört livet är och att det är så viktigt att ta vara på varje dag och göra den så bra man bara kan. Inte alltid så lätt i vardagslivet men man kan göra små saker. Vi är ganska bra på det tycker jag.

Vi firade en dag för tidigt i fredags med god mat och drack ett speciellt vin som vi kom över på en av våra resor i Sydafrika. Ett vin som serverades vid prins Alberts och Charlenes bröllop så det var verkligen något extra. Det tillverkades bara 1000 flaskor så när vi kom över 2 stycken på vingården blev vi verkligen glada.


Helgen tillbringades sedan hos goda vänner på landet och vi har blivit så bortskämda med god mat, dryck och härliga skratt. Mysigt att kvällarna blir mörkare nu och man kan tända ljus igen! Bild från gårdagens middag som bestod av ugnsbakad rödingfilé med romsås och smörslungade vaxbönor.

Satt länge och pratade om livet i skenet av stearinljus och värmeljus och mysig musik i bakgrunden.


Helgens skörd av persikor. Alla mognar nu, så vi frossar verkligen och vi hade även med oss ett par ludna små skönheter till våra vänner.


Lycka är när man kan plocka en hel skål med persikor från vårt träd. Det är 5 år nu och har blivit riktigt högt. I år blev det rekordskörd. 


Berättade jag att jag bakade en persikopaj när jag hade tjejmiddag förra helgen? Hur som helst gjorde jag en favorit i repris igår och jag säger bara MAJ GAD så god! Receptet hittar du på min andra blogg Tildas Kök & Vin.

Dagens tips är dessa utsökta muggar i en skimrande djupblå färg som påminner om havet vid Capri. Capri är just namnet på dessa och just nu får du 6 muggar för endast 350 kronor (ordinarie pris är 699 kronor). Du hittar dem HÄR.


I samma serie finns också jättefina skålar. Varje skål har ett unikt handristat mönster som ger en strukturerad yta. Tål maskindisk och mikrovågsugn. Ø 12 cm. Superpris även på dessa just nu. 
350 kronor mot ordinarie 699 kronor. Skålarna finns HÄR.

Ha en härlig måndag!
Kram M <3






This post contains adlinks from Adviral



MÖNSTRADE SHORTS / T-SHIRT / HUVTRÖJA / ENFÄRGADE SHORTS / SPORT-BH / SKOR / BYXOR

Inga kommentarer: