torsdag 23 augusti 2018

En sittpuff i exakt rätt nyans och med skön rabatt

Inlägget innehåller annonslänk







Sommarvärmen har kommit tillbaka till oss och hur härligt är inte det, så säg!? Jag njuter verkligen av värmen och den torra klara luften som kommit in nu i slutet av augusti.

Igår upphävdes äntligen bevattningsförbudet här och vilken lycka att kunna sätta igång vattenspridaren över parterrerna igår kväll! Vattnet och så värmen nu på det hoppas jag ska göra lite underverk för de törstande växterna så de kan hämta kraft till nästa år.

För min del får gärna sommaren stanna kvar ett bra tag till och hösten får låta vänta på sig. Jag försöker prioritera och styra upp så att jag kan vara ute några timmar varje eftermiddag. Det är så mycket roligt på gång med jobb och samarbeten så det är inte helt lätt...


Jag har länge letat efter en snygg puff till soffgruppen. Ville ha en rund sak i sammet och i en fin smutsrosa nyans och med klädda knappar. Och inte minst - utan att betala hutlösa summor.


Till slut fann jag vad jag sökte och jag är supernöjd! Den lilla puffen är precis lika fin som den såg ut på bilden och i exakt rätt nyans.


I vårt vardagsrum har vi basfärger som grått, vitt och svart och just nu är accentfärgen just smutsrosa eller dimrosa. Puffen blev därför verkligen pricken över i:et här. Det ger en mjuk framtoning till resten av inredningen.

Ni kanske hört talas om "regeln om tre" inom inredning? När man sätter till en accentfärg bör den upprepas på minst tre olika ställen i rummet för att skapa balans. Det kan t ex vara en kudde, färgade ljus, en pläd, en puff, en blomma, en tavla, en vas, en ask, en bok och så vidare.


Gillar ni inte rosa så finns den i en hel rad andra färger! Priset blir ynka 599 kronor.


Nu ska jag fota ett superroligt samarbete som jag hoppas kunna visa er snart!

Ha en underbar dag!
Kram M <3






Inga kommentarer: