fredag 24 augusti 2018

Livets goda

Hej fredag! Har varit iväg på en liten tur och har en härlig känsla i kroppen. Fredagspeppen ni vet.

Mannen och jag var en sväng i Ystad och hämtade upp paket och sedan åt vi lunch på en urmysigt ställe som jag hört talas om. Pastafabriken i Ingelstorp här på Österlen. Maj Gad vilket underbart ställe. Pastan vi åt till lunch var såååå himla god. Vi köpte även med oss färskpasta hem till imorgon och fick en trevlig pratstund med ägaren.



Svängde inom en supermysig blomsterbutik på vägen tillbaka och fick en helt ljuvlig bukett med mig hem. Måste fota den så ni får se. En riktigt sensommarbukett i ljuvliga toner. Helghandlade i lilla stadens ICA och sen hämtade vi upp sushi i fiskbutiken. Nu vill jag att solen ska titta fram för jag har planerat att vi ska äta den på ett alldeles speciellt ställe ikväll.


Ta daaaaa - nämligen i vindruvspergolan som fått en ny liten sittgrupp. Har man ljuvliga druvor som klänger i taket, en vintunna och ett stort intresse för vin så måste man ju bara fixa någonstans att sitta och njuta av livets goda!

De nya barstolarna från byCrea kom igår och jag gråter nästan så fina de är.... Jag valde konjaksfärgad lädersits till stålramen och just denna modell funkar även utomhus! Annars finns det massor av modeller med olika färg på ramen, tyger i läder och sammet mm... 


Hoppas vädret håller i sig så man kan njuta där många gånger nu under sensommaren men sen kommer det ju en nu säsong! Och under tiden får nog stolarna flytta in tror jag.


Tips på ett mycket trevligt och prisvärt vin som ni ser uppdukat där på tunnan är spanjoren Marques de Nombrevilla (76097) för ynka 79 kronor. Gjord på Garnacha-druvan och smakar som något betydligt dyrare. 


Ha en riktigt fin fredag!

Kram M <3



This post contains adlinks from Adviral



1. Here / 2. Here / 3. Here / 4: Here

Inga kommentarer: