fredag 6 juli 2018

Nyttiga proteinbars är en riktig hit

Inlägget innehåller annonslänkar och är ett samarbete med Bodystore






Jag har ju tidigare berättat att jag försöker leva lite sundare. Äta nyttigare, träna mer, må bättre. Vi har nästan helt slutat med bröd och pasta, försöker undvika för mycket socker och vi äter massor av grönsaker, frukt och bär. Inte så svårt denna fantastiska sommar då i alla fall jag inte är sugen på en massa mastig mat.

Som bonus känns midjan lite smalare men framför allt så mår jag mycket bättre! Inte minst visade det sig efter senaste läkarbesöket då mina värden var bättre än någonsin. Det sporrar mig verkligen att fortsätta på detta spåret.


Som mellanmål, när blodsockret dalar och energin inte är på topp eller innan träningen gillar jag att ta en proteinbar. Men tyvärr är många så kallade nyttiga bars som man kan köpa ute i butikerna fullproppade med socker och inte alls så nyttiga som man kanske tror och kunde hoppas på...

Men nu har jag hittat riktigt nyttiga veganska proteinbars hos Bodystore. De är helt fria från gluten och artificiella sötningsmedel. Stort gilla på det! 


Den här gången testade jag Double Chocolate Crisp och Chocolate Oat Crunch och min favorit blev den senare.


Supersmidigt att stoppa ner en eller två bars i handväskan också när man ska ut på en shoppingtur. Det kan ju ta tid, haha, och då är det perfekt att bara ta en bar i språnget.


Jag brukar köpa en hel förpackning med 12 bars men man kan även köpa styckvis om man vill prova lite olika. Dessa bars finns nämligen av massor av olika smaker; med nötter, choklad, lakrits, apelsin, mint.... kan nästan lova att det finns något för alla smaker!

Fri frakt och fri retur. Dags att klicka hem och testa några fler. KLICK!



Fredag mina vänner! Solen skiner och sommaren är som bäst!
Önskar er en riktigt fin dag!
Kram M <3


Inga kommentarer: