torsdag 10 november 2016

En ny ljuslykta på mitt lilla kontor

Sitter just nu på mitt lilla kontor och tittar ut när blötsnön faller utanför fönstret. Usch, sådan där blöt kall nederbörd som bara lägger sig som en kladdig sörja på marken en kort stund för att sedan smälta bort. Terassen blev glashal och jag höll på att göra en rejäl vurpa när jag sprang in och hämtade mig en kopp kaffe.

För lite fikapauser måste man ju ha! Då sätter jag mig gärna i fåtöljen i hörnan av kontoret och bläddrar i något magasin medan kaffet intas.

Jag försöker alltid göra det så mysigt jag kan här på kontoret med tända ljus och blommor och ofta är radion också på i bakgrunden.

I senaste interiorbox.se fanns bland annat denna fina lilla ljuslykta från Kähler med i paketet och den blev jättefin på det lilla brickbordet som jag har bredvid fåtöljen.

Jag är så otroligt glad att vi gjorde om ett av småhusen på tomten till kontor. Det hade aldrig funkat att ha företag om allt skulle fixas inne i stora huset. Just nu är det, hm, lite stökigt, i andra delar av rummet som ni inte ser på bilden ;-) 

Arkivskåp Bisley/Svenssons Lammhult
Brickbord Mini Mae Maze/Urban Living
Radio Tivoli
Jordglob Biskopsgården
Ljuslykta Kähler
Vas Kähler
Fåtölj Ikea
Sammetskudde Lilys and Honey
Kudde med elefanter Svenskt Tenn

Inga kommentarer: