torsdag 24 november 2016

Citylights och adventspynt på g

Hej på er denna soliga torsdag!

Idag kändes det som rena vårvädret igen när jag parkerade bilen för att köra ett pass på gymmet. Men på torget i lilla staden var det full kommers med försäljning av hyacinter, mossa, amaryllisar, julstjärnor och kransar och en hel massa annat julpynt så nog står advent för dörren alltid.

Jag håller på att pynta för fullt och det är ju något av det mysigaste jag vet. Många kära gamla julprydnader packas upp och så lite nytt förstås ;-) Det blir ju så fint när adventsljusstakar, stjärnor och ljusslingor kommer på plats. Längtar tills ikväll när det är dags att tända inne i huset...

Ja, ljus får man ju inte för mycket av denna mörka årstid och senaste nytt i samlingen är ett par utsökt vackra ljuslyktor av Louise Roe. Dessa heter Citylights och ska ge illusionen av en skyline. Det blir ett så himla fint sken i dem när de tänds.

Mina är i en gråblå nyans som matchar den fina lilla runda vasen från Catcooee perfekt och kuddarna i soffan från Day Home. Mina Citylights kommer från finfina webshopen Oakway Interior.
Med risk för att vara tjatig så älskar jag vårt loft nu. Det är så himla, himla mysigt där uppe och jag tycker vi fått till det bra med en mix av gammalt och nytt.

Nä, nu ska jag fortsätta pyntandet här hemma. Visar mer imorgon! <3





Inga kommentarer: