måndag 20 juli 2015

Måndagshälsning och lite vardagsrum

Tittar in med lite bilder från vårt vardagsrum/kök. Jag älskar rymden och ljuset i detta rum och den öppna planlösningen. Det enda negativa är att det känns som om man behöver plocka och fixa undan hela tiden i och med att det är så öppet och man ser alla delar av rummet, både när man befinner sig där och på loftet. Det känns inte kul med diskbänken full med disk när man ska sätta sig i soffan till exempel. Dagens lilla i-landsprogblem...

Som vanligt har jag huvudet fullt av idéer på vad man skulle kunna hitta på och förnya. Inga stora grejor men lite förbättringar här och var. Dock räcker inte tiden riktigt till just nu. Studier, trädgården, besök, sommaren, vardagen... kommer emellan. Jag skulle behöva dubbelt så många timmar på dygnet för att hinna med allt jag vill; läsa, träna, laga nya maträtter, göra utflykter, baka, fixa i trädgården, gå igenom garderober, rensa, städa, fixa foton osv osv.

Men livet är så härligt just nu - så det är verkligen ingen klagosång det där. I eftermiddag ska jag i alla fall köra iväg och köpa lite ny jord för det är dags att så ny sallad igen. Så underbart det är att kunna gå ut och plocka sin egen sallad till middagen. Och i pall-kragarna växer det så det knakar. Fänkålen är klar och rabarbern har använts till paj och snart är det dags att skörda den första broccolin. Kanske någon ny liten sommarblomma får följa med hem som för ersätta penséerna som börjar sjunga på sista versen nu

Ha en riktigt fin start på veckan!





Inga kommentarer: