lördag 20 juni 2015

Lat midsommardag och nya planer för trädgården

Midsommardagen. En lat och mysig dag. Som sig bör. Vi hade en supermysig midsommar-afton med goda vänner här på landet. En afton som startade på eftermiddagen där vi bjöds på Pol Roger champagne för att fira vårt bröllop. Fantastiskt god mat, god dryck, massor med söta jordgubbar, lite kubb mellan regnskurarna, chokladtårta och mängder av glada skratt. Vi lullade hemåt de 200-300 metrarna fram på på nattkröken och sov snuskigt länge imorse... Välbehövligt och underbart!

Idag är det riktigt midsommarväder igen. Strålande sol varvas med skyfall. Så jag softar i fåtöljen med en kaffe, klipper av lite vissna blommor i trädgården, in igen och plockar fram lite fler sommarkläder ur vintervilan, kör igång en maskin tvätt, ut igen i trädgården och plockar lite, sen kom en regnskur till... Får lite nya idéer och beställer hem lite nytt fint till trädgården. Åh! Ni ska få se sen, tror det kommer bli kalasfint.

Ha en fortsatt fin helg så hörs vi snart igen! Tänkte bjuda er på lite tips kring Feng Shui i trädgården för att avsluta min lilla serie i ämnet.

Kram M




1 kommentar:

Lena - gott för själen sa...

Hittade hit via Instagram. Och hur jag hittade till ditt IG-konto minns jag inte :-) Vilken fantastiskt trevlig blogg du har! Ett rent nöje att surfa runt. Har läst ett antal inlägg nu. Ska kika in på din mat-och vin-blogg också vid tillfälle. Jag är inte det minsta intresserad av matlagning egentligen, men kan ändå tilltalas av vackra bilder. Ibland kan jag rent av hitta nåt recept som verkar lockande. Då länkar jag blixtsnabbt till maken, haha.

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!

Kram Lena