söndag 17 maj 2015

Ett stänk rosa eller två på en blåsig söndag

Vad är detta för väder? Det blåser så mycket så att de stora terracotta-krukorna välter som om de var gjorda av papper.... Fick lyfta in de jag orkade bära i orangeriet. Flera grenar på mina stora fina Mårbacka-pelagroner har brutits av. Det ena stora citronträdet hade vält och citronerna vajar betänkligt i vinden. Men de sitter väl förhoppningsvis väl förankrade där på sina grenar.

Och kallt är det. Själv är jag gnällig och sjuk. Har nog åkt på samma virus som mannen haft ett tag nu. Feber, ont i huvud, hals, öron...  Ska försöka vila mig frisk för det här duger inte. Låg på soffan hela dagen igår under en filt och tuggade halstabletter och drack stora mängder te med honung. Dagen ser ut att bli detsamma idag.

Njuter i alla fall av vackra stora rosa rosor tillsammans med söt stjärnflocka i min Äng-vas. Mysigt att vila ögonen på. Och så har två nya kuddfodral designade Kajsa Wedin flyttat in i soffan. Somrigt glada med söta fjärilar och slingrande blommor. Påminner om att det är maj och inte november.

Hoppas ni har en roligare söndag än vad jag har!
Kram M

Rosa bubbel är ju aldrig fel. Speciellt inte i en sådan här tjejig flaska Cava. Anna levererar. Dock inte idag...

Jag är så otroligt nöjd med min Äng. Går att variera i det oändliga. Denna vecka med bubbelgums-rosa rosor och näpen stjärnflocka.

Nya Allt i Hemmet med reportaget från vårt hem ligger på bordet. Bläddrar i en den och tänker på en sommar med en liten vovve som följde oss i hälarna. Du fattas oss så.

Nu blommar våra äppelträd! Ja inte bara våra utan tusen och åter tusentals äppelträd på vårt Österlen.


1 kommentar:

Finaste mattan sa...

Du tävlar väl hos os idag? Vi har tre utlottningar igång!
Fint med rosa kulörer! : )
Mian