måndag 16 februari 2015

Ny vecka och visst känns det att våren är i antågande

Då var det måndag och ny vecka igen! Det är bitande kallt ute men det gör inte så mycket eftersom jag tillbringar dagarna inomhus. Det som känns positivt är att dagarna i alla fall blir allt ljusare och det tycker jag gör mycket för humöret.

Helgen har gått i ett rasande tempo. Det har ju varit Alla hjärtans dag och allt. Mannen kom hem med en bukett tulpaner i rosa-vitt tillsammans med vaxblommor som var så vacker att jag blev helt knäsvag.... Man kan ju tycka vad man vill om denna dag och att det mest är kommersiellt och bra för handlarna men visst är det mysigt att göra lite extra för någon man tycker om denna dag.

Vi slog till på champagne och jordgubbar och fortsatte med en massa skaldjur och så choklad på det.

Jag ligger fortfarande efter med pluggandet men knappar in... Så en hel del tid i helgen har ägnats åt detta. Men vi har även hunnit med att skaffa nya förvaringslådor till julsaker och annat som vi kört till magasinet, varit i en mysig gårdsbutik och köpt ytterligare ett fårskinn (får inte för många!) och lite godsaker, och sist men inte minst träffat våra J&M och lill-prinsen på en fika.

Idag ska det börja ett nytt livsstils-program på TV4 med Kristin Kaspersen och Agneta Sjödin och det ska jag försöka ta mig tid till att premiärtitta på lite i bakgrunden.


Helt ljuvlig är den här buketten som just nu förgyller vårt matrumsbord. Och så får man den så vackert inslagen i en massa silkespapper i matchande färger. Me like.


Från Alla Hjärtans Dag. Lite godsaker uppdukade på soffbordet.


Så härligt att dagarna blir ljusare och ljusare. Älskar att ljuset kommer åter och viskar om den stundande våren... 

Inga kommentarer: