tisdag 5 augusti 2014

Vardagsrum, ny affisch från LW och Hanna Lemholt

Redan ett par dagar in i augusti nu... Tiden springer iväg och det kommer att bli en spännande månad!

Vi har haft problem med nätverket hemma och man blir ju helt låst och stressad när det inte fungerar. Så mycket som sköts och fixas via dator och mobila enheter gör ju att man blir helt strandsatt. Till slut fick vi köpa oss en ny router och teckna ett nytt abonnemang för att det skulle komma igång och nu verkar det som om det funkar igen.

Idag regnar det och det känns verkligen välbehövligt för trädgården och låt oss hoppas att luften blir lite friskare. Det har varit extremt varmt, klibbigt och fuktigt senaste tiden och man blir svettig bara av att finnas till. Vi har tillbringat en del tid på stranden, jag har börjat på ytterligare en ny bok. Den här gången "Fjärilseffekten" av Karin Alvtegen. Har läst flera av hennes tidigare böcker och tycker de är väldigt välskrivna och bra.

Vi har också hunnit med en härlig skaldjurskväll hos nyfunna vänner. En ljuvlig kväll som startade med drink i vår trädgård, fortsatte hem till vännerna där det inmundigades havskräftor, kräftor och räkor med massor av goda tillbehör. Och denna kväll åt jag den godaste chokladfudge-tårta jag någonsin ätit. Jag åt så jag skäms när jag tänker på det...

Länge, länge har jag sneglat på Hanna Lemholts fantastiska prints och då speciellt "Sky Circles" som tilltalar mig väldigt mycket. Kan sitta och titta på den hur länge som helst och tycker den är så vacker. Den har varit slutsåld men när jag såg att Love Warriors hade fått in fler prints slog jag till på denna skönhet. Jag har velat ha något uppe bredvid vårt halvmåne-fönster ovanför köket som väger upp den stora klockan på vänster sida och den här är ju STOR! 1 * 1 meter. Mannen fick hämta in den jättehöga stegen och halvt riskera livet innan den kom på plats men bra blev det tycker jag. 



Inga kommentarer: