tisdag 1 oktober 2013

Höstpiffa krukor

De flesta sommarblommor som varit planterade i krukor har nu gjort sitt och antingen flyttat in för vinterförvaring eller hamnat i komposten. 

Men man vill ju ha lite fint utomhus även när hösten drar in. En fint dekorerad kruka på trappan som välkomnar en när man kommer hem piggar alltid upp. 

Det är också roligt att ställa några krukor tillsammans med utsikt från ett fönster. Något att vila ögat på när man tittar ut. Jag har använt ljung, klockljung, silverarv, murgröna... Dekorera gärna med äpplen, mossa, kastanjer, kvistar och bind ett grovt snöre runt krukan för att förstärka höstkänslan.

Här bjuder jag på lite inspiration från min senaste planteringsdag.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med "Tant Wilma" bland alla fina krukor....=D
Puss från Wellingtown

Marie sa...

Tant Wilma vill gärna agera fotomodell :) men bara när det passar henne och jag ska ta foton på helt andra saker... När jag ska fota henne då passar det minsann inte. Envisa gamla damer...