onsdag 16 oktober 2013

Kopparbricka

Visst påverkas man av trender och visst är man ombytlig när det kommer till inredning och prylar även om man tycker att man har hittat en viss stil som man oftast följer och håller sig till.

Som koppar. Detta material har ju fullkomligt exploderat och blivit suuupertrendigt i inredningsvärlden sedan ett tag tillbaka. Jag erkänner att jag hade lite svårt för det i början när det började dyka upp igen men nu tycker jag att det är riktivt snyggt. I lagom mängd. Det handlar om detaljer. Och det lär nog dröja innan kopparkittlarna hamnar ovanpå köksskåpen igen... Men kopparkastruller har jag alltid gillat och används ofta i Tildas kök.

Döm om min lycka när jag i denna nya plötsliga kopparyra kom att tänka på en gammal bricka som stått gömd och glömd i ett förråd i många år. Smutsig, brun och ärgad. Men STOR och med potential att bli hur fin som helst. Kopparputs inhandlades och med mycket gnidande och envishet växte en fantastisk hamrad kopparbricka fram! Nu pryder den soffbordet i vårt casa och det är roligt att flytta om och förändra brickan med ljuskoppar, blommor, doftljus, glasunderlägg... allt efter humör och säsong.

Den gamla brandsprutan putsades också upp lite och står bredvid kaminen i vårt orangeri.


Inga kommentarer: