lördag 9 april 2022

Påskpynta hallen




Så var det helg igen och påsken närmar sig med stormsteg.
Idag tänkte jag visa hur jag påskpyntat i vår hall.

Hallen är ju det första man möts av när man kommer hem och det sista man ser innan man går hemifrån så jag vill slå ett slag för att göra hallen lite extra välkomnande i påsk. 
Både för sig själv och för eventuella gäster.

På bilden ser du hur jag pyntat på den gamla chiffonjén. Mitt bästa tips är att samla påskpyntet på några väl utvalda ställen istället för att pytsa ut ägg och kycklingar i hela huset. Att samla sin samling känns mer lugnt och genomtänkt.



I år blev påskpyntet här lite mer färgglatt än vad det varit de senaste åren. Vackra handmålade ägg som legat nerpackade i ett antal år fick komma fram till påskriset som egentligen inte är ett påskris utan kvistar av hassel som är flera år gamla.

En skål eller i detta fall en långbent pippi med påskgodis för gäster och för oss själva såklart.
Och så en egenodlad narciss som slagit ut i sin kruka på terassen.



Sen tycker jag det är fint att skapa ett litet arrangemang under en glaskupa


Mina kycklingar från DBKD, ett litet bo med vaktelägg och en murgrönekvist.
Här kan man verkligen låta fantasin flöda och skapa ett helt litet landskap under kupan.
Jag håller det enkelt.



Godis hör ju påsken till och jag la ett gäng små godisägg i skålen på den coola fågeln jag köpt i en lokal butik för något år sedan.

Imorgon ska jag visa ytterligare påskpynt och den här gången i en neutral färgskala.

Ha en fin lördag!
Kram M







 

Inga kommentarer: