torsdag 21 april 2022

Magiskt vacker narciss och en ny klänning




En zinkhink kommer lastad med magiskt vackra narcisser direkt från terassen.
Men alltså huuuur vackra är dessa!?!



Jag har blandat sorterna Aprocot Whirl och Salome och jag måste säga att den förstnämnda är en klar favorit. Jag kan knappt se mig mätt på skönheten. Vill nästan äta upp den :-)



Jag satte lökarna i hinken förrförra hösten så de är alltså återkommande för andra våren i rad.
Till hösten ska jag köpa på mig många fler för dessa vill jag ha MÅNGA av! 
Kunna plocka och göra buketter - tänk bara så vackert!



Jag har övervintrat dem under takutsprånget på vår terass. De får inte bli blöta men sen är det bara att glömma bort dem tills de poppar upp nästa vår igen. Lycka!



Jag är smått galen i blommor - jag vet! Finns inget som gör mig så glad som en vacker bukett med snittblommor. Det livar upp alla dagar i veckan. Kan knappt vänta tills dahlia- och luktärtssäsongen börjar. I år ska jag även prova rosenskära och zinnia. Försådden är igång på riktigt.

Det kommer bli en favorit i vår- och sommargarderoben var så säker.

Nu jobb och sen ut i trädgården en sväng.
Kram M


Inga kommentarer: