torsdag 17 februari 2022

Grönt är min favorit accentfärg i vår

 



Grönt är min favorit accentfärg just nu.
Jag blir ofta sugen på just gröna detaljer vid denna tidpunkt på året. Det är väl längtan efter vår och grönska och knoppar som gör det kan jag tro.



Och grönt ger ju en sådan energi till inredningen. Något vi (jag) verkligen behöver nu. Jag är så himla trött varenda dag och har ingen energi alls. Det regnar och blåser så jag går inte gärna ut på några powerwalks vilket brukar ge en kick för humöret.

Här på loftet jag har piffat soffan med gröna kuddar. 

För att få största effekt av en accentfärg bör den återkomma på minst tre ställen i ett rum. Grönt är extra tacksamt då man ju ofta har gröna växter eller färska blommor som blir ett ställe. 




Vilken är din favorit accentfärg nu i vår?


Kram M



Inga kommentarer: