måndag 29 november 2021

Julens godaste kakor och myshelg




Hej måndag och ny vecka!
Har ni haft en bra adventshelg?

Vi har haft en lugn och skön hemmahelg som mycket gått i myset, matens och godsakernas tecken.
I lördags bakade jag saffransbiscotti med tranbär, mandel och vit choklad. Ett måste hos oss varje jul.

Jag gjorde en liten hyacintgrupp med tre vita hyacinter jag ställde i en urna jag haft ute. Stoppade ner både grön och vit mossa, några stora kottar och en liten ljusslinga på batteri. Perfekt att stoppa in batterihållaren under urnan som är ihålig.

De söta julkopparna hittade jag på Jysk och den lilla gröna granen i en lokal handelsträdgård.






Första advent är det tradition att smutta på årets glögg också (även om jag tjuvsmakat innan). Jag tycker årets Blossa är den godaste på länge. Jättegod kall med en isbit i.

Här serverade jag med pepparkaksbiscotti som jag bakade förra helgen. Dessa är också en favorit hos oss. Denna gång gjorde jag dem med Santa Marias nya pepparkakskrydda med smak av apelsin och de blev ännu godare än vanligt!




Så har vi mumsat på livets godaste råbiff, hälleflundra med Sandefjordssås och igår var vi på Gustafs på Österlen, en pizzeria i Kivik som serverade den godaste pizza jag någonsin ätit. 

När vi kom hem var jag mätt och frusen och kröp upp i sängen i gästrummet och kikade på en julfilm. Love Hard hade någon tipsat om. Lite söt och "cheesy" men mysigt ändå.

Det blev knäckebröd och te till middag sen, haha.

Nu väntar lite jobb och så ska bilen servas och jag har lite paket att hämta ut.

Ha en fin start på veckan!
Kram M 

Inga kommentarer: