onsdag 10 november 2021

Beige i gästrummet

Ska vi kika lite på hur det blev med målningen av gästrummet/mys-tv-rummet?

Det här är alltså vårt gamla sovrum som nu används som både gästrum och här har vi även tv på väggen mittemot sängen så supermysigt att krypa upp här och kolla på serier och Play.


Det blev färg över sedan jag målat klart i vardagsrummet och hallen så det var bara att hoppa i målarkläderna och plocka fram penslar och rollers igen :-) 

Vi är mer än nöjda med kulören vi målat med så det var inte något speciellt att tveka på. Jag var inte riktigt nöjd med den tidigare grå-blå kulören i detta rum så en liten make-over var verkligen kul att göra.



Kulören är alltså Soothing Beige från Jotun Lady och det är en dämpad beige kulör som jag tycker är oerhört vacker och sofistikerad. Supersnygg ihop med både svart, brunt och vitt t ex.



Känslan i rummet blev helt ny. Ljusare och mysigare och varmare på samma gång.






Övriga kuddfodral gamla.
Sänggavel, matta och läslampor Chilli.



Gardinerna är bara tillfälliga. Jag hängde upp de vi har i pergolan på sommaren för att få en känsla av om vitt skulle kunna funka och det gjorde det verkligen. Så nu ska jag leta vita tunna gardiner som silar ljuset.

Som ni även skymtade har vi även en ny skänk/vitrinskåp men det får ni ser mer av en annan dag och jag hoppas kunna fixa en rabattkod till er också!

Kram M


Inga kommentarer: