onsdag 24 november 2021

Ett litet lärkträd, adventspynt och magiska amaryllis





Med bara 4 dagar kvar till första advent börjar jag smyga in lite julfint. Jag både vill dra ut på det och gå all in på samma gång. Det är ju en så mysig tid vi har framför oss och att pynta och göra julfint har man ju sett fram emot hela november. Jag väntar nog en dag till innan julstjärnor och ljusstakar plockas upp.

Igår satte jag i alla fall in det lilla lärkträdet men en tunn ljusslinga i och vips blev hela rummet så mycket mysigare när mörkret föll.



Så hängde jag en pappersstjärna på en av knopparna på vitrinskåpet. Mer än så behövs egentligen inte för att det ska kännas att advent är nära nu.

Den fina stjärnan köpte jag förra året men det finns massor av fina pappersstjärnor HÄR och HÄR och HÄR.



Det lilla lärkträdet köpte jag på Jysk förra julen och när jag var i vår butik här senast såg jag att de fanns kvar denna säsong också så kanske finns där du bor eller på nätet?



Mysigt även när det inte är tänt. Det gröna ger en sådan go känsla.



Så har jag köpt årets första amaryllis också. Alltså färgen på dessa är magisk!
Detta är två amaryllis som har många blommor och jag bad att få dem ihop med eucalyptus och lite annat grönt. Tänker att när de vissnat köper jag nya och behåller det gröna. Det brukar ju hålla sig länge.



Idag hade jag tänkt att jag skulle ge mig ut och plocka mossa och tallkvistar men vädret är inte alltför roligt så vete tusan.... Hade tänkt jag skulle göra lite fint i utekrukorna som jag började med igår när solen sken. Köpte lite julrosor och skimmia men behöver nog fylla ut lite mer.

Ha en fin dag!
Kram M

Inga kommentarer: