onsdag 12 februari 2020

Att inreda personligt

I samarbete med Baazar



Hur skapar man ett personligt hem? En fråga jag ofta får och som alltid gör mig glad! För det vackraste jag vet inom inredning är just unika och personligt inredda hem. 

Jag brukar börja med att säga att ett personligt hem får man när man inreder med sådant man verkligen gillar, oavsett trender, mixar gammalt och nytt, jobbar med kontraster för att skapa balans och inreder med detaljer som betyder något speciellt för personerna som bor där. 

Att bara inreda med möbler och detaljer från en och samma butik eller med enbart senaste trenden (eller bara med loppisfynd för den delen) blir ärligt talat ganska trist. 

Helt underbar TV-bänk. Just nu med 40% rabatt 


Men hur börjar man då om man känner att man vill förnya och skapa något mer personligt? Det kan faktiskt räcka med att man adderar något oväntat eller något som skiljer sig från resten av inredningen. En solitär i form av ett sideboard, en urna eller kanske ett vackert skåp som tar plats.

Här kommer Bazaar in i bilden. En inredningsbutik där man hittar vackra gamla handplockade möbler från bland annat Kina, Tibet, Mongoliet och Marocko och som varsamt renoverats för att behålla sin patina. Men också nytillverkade möbler som tillverkas för hand i gammal stil och i gedigna material för att få den rätta genuina känslan och de passar alldeles fantastiskt bra ihop med vår skandinaviska stil.

Antik bänk från Kina


Oavsett om du har en minimalistisk inredningsstil med rena linjer och sobra baskulörer eller om du gillar mycket färg, orientaliska inslag och tunga möbler så finns det något för dig här.

Jag kan sitta hur länge som helst och drömma om dessa vackra gamla skåp, unika sideboards eller vintage kistor och bänkar och fundera på dess historia och i huvudet snurrar det var jag skulle kunna placera dessa i mitt eget hem.

Här har jag plockat ut några av mina absoluta favoriter från Baazar och alla är förstås direktlänkade:












Mitt tips att ha i åtanke är att det är en mix av inredningsdetaljer och möbler som skapar helheten och det personliga hemmet! Skapa din egen unika stil att leva och trivas i och kika gärna in till Bazaar och låt dig inspireras av underbar design till bra priser.

Ha en fin dag och tack för att du kikar in till mig!
❤❤ M ❤❤



Inga kommentarer: