onsdag 13 september 2017

Drömkalender och känslan av att skriva i en vacker anteckningsbok

Elektroniska kalendrar och dokument att hålla reda på i datorn i all ära men känslan av att skriva för hand i en vacker anteckningsbok eller föra in planerade möten i en papperskalender är svårslagen tycker jag...

Det blir liksom annorlunda och mysigare hela grejen och själv tycker jag det är så mycket roligare att skriva in och planera veckans aktiviteter i en gammeldags kalender. Mer överskådligt också. Kan kanske tyckas lite gammeldags för en del men jag älskar't!


Alldeles fantastiskt fina anteckningsböcker och planeringskalendrar hittade jag hos ett nytt företag som heter Sporrongform. Titta bara på de vackra färgerna och mönstren! Jag föll direkt.


Drömkalendern är min favorit. Här kan man både skriva in veckans planerade aktiviteter och dagliga rutiner men också sina drömmar och mål, vad man är tacksam för, utmaningar, vad man gjort som är bra för hälsan osv och som ger dig möjlighet att reflektera över vad du faktiskt mår bra av.

Ett suveränt sätt att bli mer produktiv tycker jag!







Inga kommentarer: