onsdag 4 januari 2017

En vacker bukett, promenad längs havet och träning

Hur har ni det? Här går det fortfarande i någon slags efter-jul-tempo. Vi tar sovmorgon och äter långa frukostar. Fixar och donar och planerar här hemma. Sol, regn och blåst avlöser varandra. Just nu blåser den in kraftig iskyla från havet. Brrrr..... Tur man har en kamin.

Härom dagen sken solen så fint in i vardagsrummet på vår fina blomsterbukett som vi fick av våra vänner som vi firade nyår med. Härligt med lite pasteller och krispigt grönt och vitt nu. Det ger en föraning om våren tycker jag.



Jag har börjat plocka ned en del julprylar men stjärnorna, ljusstakarna och ljusslingorna får stanna över helgen också tänkte jag. Jag hoppas att granen också håller sig för vi har ännu ett litet julfirande kvar här hemma på lördag och på söndag väntas kalas här i vårt casa.

Passade också på att ta en skön promenad längs med havet. Det var så skönt att komma ut i naturen och få lite frisk luft efter all sjuka här hemma. Bilden nedan är tagen mellan Vik och Baskemölla på en plats som heter Prästens Badkar och där är så himla himla vackert. Solen började dala och det var ett så vackert ljus över havet och horisonten.


Här ser ni siluettens av nationalparken Stenshuvud med sitt "berg". Jag älskar att bo som vi gör. Närheten till havet. Bara på med skorna så är man på stranden på en kvart. Just doften av hav, salt och tång ger mig lugn och ro i själen.


Och igår körde jag igång med träningen på gymmet igen. Laddad med bra musik i lurarna (jag har en egen träningslista som jag gjort på Spotify och som jag alltid har igång när jag tränar). Det är dags att komma i någon slags bikini-form för snart väntar en resa nämligen.... Fast egentligen tränar jag mest för att må bra faktiskt. Och det gör jag verkligen när jag tränar. Känner att min kropp behöver det och mina besvär med värk i leder och muskler har helt försvunnit sedan jag började träna styrketräning regelbundet igen. Det känns fantastiskt!


Annars då? Jag håller jag på att måla på kontoret. Den röda dörren ska bli svart på insidan och det kommer att bli kanonbra när det blir klart. Jag har ju målat fönstret tidigare och nu var det även dags att ta tag i dörren. Den där röda färgen är väldigt fint på utsidan men ack så svår invändigt. 

<3 Marie

Inga kommentarer: