tisdag 4 oktober 2016

Att njuta av tystnaden i mitt orangeri

Hej på er denna Kanelbulle-dagen :-) Har ni hunnit äta några godbitar idag? Själv fuskade vi och intog världens godaste kanelbullar från Byvägen 35 igår (ett supermysigt fik i S:t Olof här på Österlen) - tips, tips!). Tyckte att vi fick unna oss det efter en massa teknikstrul hela dagen...

Vi fick fiber här för någon månad sedan och sedan dess har nätverket strulat av och till på mitt lilla kontor och det går ju inte att ha det så. Igår höll jag på att bli helt galen då jag satt med ett jobb och fick starta om hur många gånger som helst. Grrr. Tur att jag har en make som förstår sig på "sådant där" och är envis och klarsynt och gör en massa tester hit och dit. Två gånger fick han köra in till lilla staden och köpa en massa kablar och attiraljer och nu håller vi tummarna att det ska funka bättre!

Idag har vi hunnit med både Ystad och Malmö i olika ärenden och passade på att äta lunch tillsammans (sååå mysigt på Delikatessen i Malmö) samt att jag gick i några inredningsbutiker och insöp lite inspiration samt handlade lite smått och gott och bra att ha när man är i storstan liksom.

Här stormar det på fortfarande och temperaturen sjunker betänkligt på nätterna så snart är det väl dags att bära in de känsligaste växterna i orangeriet. Visar lite bilder från mitt älskade orangeri idag. Det finns inget mer rogivande än att sitta där i tystnaden och filosofera. Jag kan sätta mig med en kaffe och ett inredningsmagasin en stund och brukar alltid få massa ny energi på kuppen.


Det vackra turkos skåpet kommer från Apotekarns och det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg det! 


Inga kommentarer: