tisdag 13 september 2016

En rund sammetskudde kan göra skillnad

Ni vet ju att jag är mycket för det här med att skapa balans och harmoni när jag inreder ;-) Tänkte visa hur en kudde kan göra stor skillnad för hela intrycket....

Uppe på vårt loft som också är tv-rum går inredningen i mycket svart-vitt. Även glasbordet får ses som ett kallt element. Det kan ju upplevas lite hårt och stramt men med några enkla medel balanserar man upp detta. Först och främst genom att tillföra mycket gröna växter och levande ljus men också med mjuka färger och texturer.

En rund sammetskudde i en naturfärgad ton ger ett lite feminint och mjukt intryck. Här spelar alltså både formen, färgen och ytan stor roll! Ta gärna upp naturtonen i några detaljer till så blir det väldigt vackert! Jag har här lagt en sandfärgad snäckboll i skålen på soffbordet samt har en stor korg till min monstrera.

Sammet tycker jag är ett vackert material att ta in på hösten i lagom dos. Det är dessutom väldigt trendigt just nu och det finns ett stort utbud i butikerna!



Inga kommentarer: