torsdag 30 april 2015

Ny liten tavla av Lisa W Breitholtz

Hej mina vänner! Sista april och Valborgsmässo-afton idag. April bara svischade förbi och jag välkomnar verkligen sköna gröna maj. Ser fram emot att möta våren på riktigt nu för det har i ärlighetens namn varit lite väl kallt i april i år för min smak. Denna blåst gör mig lite smått tokig. Här hemma känns det inte precis som någon "afton". Jag pluggar så öronen och ögonen glöder och har varit trött och hängig i flera dagar. Mannen har ont i halsen och är allmänt sjuk så vi tar det väldigt lugnt idag med lite italienska charkisar och ost ikväll och sen blir det tidigt i säng för imorgon är det dags för den årliga stämman här i vår lilla samfällighet/vägförening med sedvanligt tidig frukost hos grannarna.

För ett par veckor sedan var vi en sväng inom den underbara butiken Kabusa Design Factory utanför Ystad och då fann jag den sötaste lilla litografi av konstnärinnan Lisa W Breitholtz. Det föreställer en kvinna i en svart balklänning och den är bara såååå fin! Har spanat in den på nätet tidigare men nu låg den där mitt framför mig och bad om att få komma hem till vårt casa....

Tryckt på ett så fint strukturerat tjockt papper som går i off-white och svagt svagt rosa och signerad av konstnärinnan själv. Ja, ni förstår ju... Det stod ju Marie på den.

Så nu är underverket inramat in en passande svart ram med fin passepartout och hänger ovanför vår soffa i vardagsrummet. Jag fick massor av frågor om vart man kunde köpa denna när jag la ut bilden på Instagram och ett tips är att gå in på Lisas hemsida och titta vilka återförsäljare som säljer hennes alster.

Originalet är helt fantastiskt, målat i olja och med riktig tyll i klänningen. Men den går lös på 12.000 kronor.

Trevlig Valborg önskar jag er!
Kram M



Inga kommentarer: