måndag 10 november 2014

Lite nytt på skänken igen, julplanering och rosor i november

Hej hej nya vecka! Det blir en toppenvecka det här har jag bestämt mig för. Studierna går in på Feng Shui och det är något som intresserar mig mycket och något jag velat lära mig mer om en längre tid.

Jag ska jädrar i det ta tag i min träning igen och idag har jag styrketränat och känner mig pepp pepp.

Och i slutet av veckan bär det av till London!


Skänken i vardagsrummet har fått lite ny stil igen. Det är ju ny månad och det betyder ny bild från Love Warriors tokfina kalender. November är en favorit. Tycker den här bilden är helt fantastiskt vacker. I slutet av denna månad släpps förresten 2015 år kalender, hjälp... Och LW har dessutom designat ett par skidor så snygga att de kan vara en del av inredningen. Jag skojar inte!

Så köpte jag en så fin liten glaskupa i den lokala blomsteraffären och där fick en liten egenmålad prydnadspumpa ta plats. Lite fina orange löv ger en höstlik känsla.


I helgen var vi och hämtade hem några lådor med julprydnader från magasinet. Kände att jag måste ha koll på vad vi har. Man glömmer liksom från år till år... Det kan ju hända att man måste komplettera med något, ha ha. 


Vi besökte J&M i går och klappade på bulan på magen. Världens finaste. Snart, snart är det dags. Och fick supergod äppelpaj och tiden bara sprang iväg. Så till den milda grad att det fick bli söndagsmiddag på Mc Donalds. Det tar ju sin tid att köra ut till landet i mörkret.


Ja, jag planerar för julen och kollar julprydnader. Samtidigt plockar jag in de vackraste rosor från trädgården. De blommar och blommar och det är ju lite galet med tanke på att det är november. Här en New Dawn som är som en marsipanros. Den fick ta plats på marmorbordet framför soffan.


Och här ligger det en nytrimmad liten Wilma. Mjuk och fin i pälsen som en liten valp är hon vår gamla dam. Där bland fårskinn och kuddar tillbringar hon gärna en stund eller två.

Hoppas ni får en fin kväll. Dags att tända lite brasa och en massa ljus och njuta av livet och måndagskvällen.

Inga kommentarer: