onsdag 30 juli 2014

Stranddag, trädgårdsfix och Vee Speers

Hej på er! Tar en liten paus i värmeböljan och tittar in här. Det är oerhört kvavt, en luftfuktighet som heter duga och regnet och åskan hänger i luften. En liten urladdning hade kanske friskat upp?

Man orkar ju inte göra många knop i den här hettan. Klipper lite vissna blommor och försöker rensa lite i parterrerna i trädgården. De växer enormt och vissa blommor tar nästan över helt. Daggkåpan till exempel. Är lite trött på att den breder ut sig så och klipper och klipper bort vissna blommor. Till nästa vår ska det flyttas och gallras lite tror jag. 

Däremot älskar jag solhattarna och tillsammans med himmelsspira och höstflox är det otroligt vackert just nu. Rosa, himmelssblått och vitt.

Igår hade vi brorsan och mamma o pappa på besök. Vi startade med frallor och hembakade blåbärsmuffins som hade en rykande åtgång. Recept finns på Tildas Kök & Vin om ni till prova! Sen blev det bad på stranden i Vik och det var såååå varmt i vattnet. Tror aldrig jag upplevt sådana temperaturen i badvattnet på Österlen tidigare. Man brukar få vara glad om det kan hanka sig uppåt 18-19 men igår var det säkert 24-25!

Framåt kvällen grillade vi egna hamburgare på högrevsfärs. Riktigt mumsigt och kul att göra sina egna burgare med allehanda tilltugg som dukades upp. Ni hittar även recept på högrevsburgare på Tildas Kök & Vin.

För ett tag sedan beställde jag några prints från Fotografiska. Bland annat Vee Speers fina motiv. Jag köpte passande ramar på nätet, så himla smidigt, och nu har de äntligen kommit upp i sovrummet. Vi planerar att sätta pärlspont på väggen bakom sängen och måla i samma färg som garderoberna och så är jag sugen på att försöka fixa till en sänggavel. Men det får vänta tills temperaturen är lite behagligare...



Inga kommentarer: