torsdag 12 oktober 2017

Höstiga toner i Ernst-vasen och härligt doftljus

Igår skulle jag ta tåget till Ystad för en mammografi-undersökning men då det var ett stort it-haveri på Trafikverket var tågen från Simrishamn inställda hela förmiddagen så det blev till att ta bilen istället. Och på vägen hem passade jag på att stanna till på en blomster- och inredningsbutik som jag spanat in ett tag. Trolldruvans Blomsterhandel utanför Glemmingebro.

Och vilken helt underbar butik! Så himla mycket fint och så gullig tjej som tog hand om mig och mina önskemål.

Jag fyllde på lite i min bukett som jag har i Ernst-vasen. Det blev ytterligare en stor maffig hortensia och så några yviga blad i samma färg som eucalyptosen.


Bara älskar de här mustiga, varma, höstiga färgerna just nu. Buketten matchar perfekt till kuddarna i soffan och jag kan nästan inte se mig mätt på den.


Ett härligt doftljust från Voluspa som heter Crane Floder pryder soffbordet och sprider väldoft i huset varje kväll just nu.


De fina kopparna ni ser på bilden nedan hittar ni i min webshop - länken dit hittar ni högst upp till höger i marginalen eller här


Det blev ytterligare blommor till Ängen men det får ni se en annan dag :-)

Regn och blåst har hållt mig vaken inatt. Jäklar vad det blåste i pappen ovanpå takstolarna i tillbyggnaden... så jag är lite trött idag. Håller på med bokföring till mitt företag så det gäller att försöka hålla huvudet på skaft!d

Ha en underbar dag!
Kram M <3


Inga kommentarer: