tisdag 13 december 2016

Glad Lucia och magiskt doftande julljus

Glad Lucia på er kära följare! Har ni sett eller fått uppleva något Lucia-tåg idag? Inte jag (än så länge i alla fall, man vet ju aldrig) och kan sakna den där tiden med små barn och dagis och Lussetåg något vansinnigt en sådan här dag.

Imorse tände jag i alla fall upp stjärnor och slingor och ljusstakar och ett alldeles ljuvligt doftljus från K Lundqvist.

Det där doftljuset heter Christmas Edition och är magiskt. Kommer med en liten glaskupa till som är hur fin som helst.

Och ho ho ho om ni är riktigt snabba nu så såg jag att företaget idag - BARA IDAG - har sänkt priset på just detta ljus från 249 till 199 kronor. Så passa på om ni är sugna!


Trots bristen på stämningsfullt Lussetåg har jag haft en superlyxig dag. Började med att fixa mina naglar på en ny skönhetssalong i stan och det var sååå välbehövligt. Mina såg helt bedrövliga ut; sköra och tunna som bryts hela tiden och en ofräsch färg... Nu fick jag fina blanka naglar i en ursnygg vinröd färg som passar bra så här i jultider och jag är supernöjd.

Efter det körde jag till gymmet och körde en skönt pass innan lunch och sedan hämtade jag ut några paket på posten som ni ska få se mer av vad de innehöll alldeles snart!

Hem till lite produktfotografering medan det fortfarande var ljust (inte lätt att fota dessa dagar) och sen blev det kaffe och lussekatt och nu jag ska fixa lite på mitt kontor.


Ett litet tips när man julpyntar är att samla ihop sitt pynt och tillfälligt plocka undan de "vanliga" detaljerna man har. Dekorera en skänk, en hylla, ett bord osv med dina juldekorationer som blir ett fint arrangemang i stället för att sticka in en tomte eller en gran mellan befintliga prydnadssaker vilket kan ge ett lätt rörigt intryck. Lampor och ljuslyktor och annat som passar ihop med pyntet kan givetvis få vara kvar.


Det finns massor av olika batterislingor i affärerna nu och det är så stämningsfullt att lägga på ett bord eller varför inte i fönsterkarmen. Här lade jag en liten slinga med ljus och pärlor på skänken mellan hjortar och granar.

Ta hand om er så ses vi snart igen! <3

Inga kommentarer: