fredag 12 augusti 2016

Vardagsrummet just nu - touch of purple and dusty pink

Det är inte utan att den senaste veckan har det känts som att hösten är på väg med stora kliv... Jag känner mig inte alls redo än. Verkligen inte. På långa när.

Visst är det mysigt att kunna tända ljus på kvällarna, att göra kantarelltoast och att björnbären mognar. Men åh, jag vill ha sommar ett bra tag till ju....

Igår fick jag ett ryck och flyttade runt på lite prylar i vardagsrummet. Ni vet, man flyttar runt detaljer och vips känns rummet lite nytt igen. Favoritsysselsättning :-)

Vi hade besök igår och fick en alldeles ljuvlig bukett blommor i vitt och purpur. Den matchade vårt porslin Toscana så otroligt fint så jag var tvungen att knäppa av några bilder. Nu när vi fått vitmålade fönster gör sig dessa toner så mycket bättre och ingen är gladare än jag. Nästa vecka ska jag nog ge mig på lite målningsarbete på mitt lilla kontor. Fönster och dörr ska målas och några lister ska upp.

Kram <3







Inga kommentarer: