fredag 15 januari 2016

Tulpanens dag

Tittar in till er för att önska er en riktigt fin fredag och Tulpanens dag! Visst är det härligt att hylla tulpanen med en alldeles egen dag!? Jag skulle i och för sig kunna ha tulpanens dag varje dag den här årstiden. Älskar krispiga tulpaner och just nu kan man ju frossa i dessa för en hyfsat billig peng.

Jag köpte mig en bukett på ICA för 39 kronor och blandade upp med lite kvistar och rester från nyårsbuketten i form av eucalyptos och gröna blad. Det blev en riktigt fin och maffig bukett i vasen från Skrufs glasbruk där på matbordet.

Idag har vi varit i Malmö och det var så otroligt vackert längs vägen vid St Olof. Jag älskar den fantastiska tunnel som träden bildar över vägen alla årstider och nu när snön låg som ett vackert vitt täcke var jag bara tvungen att fiska upp mobilen och knäppa av några bilder.

Här hemma renoveras det för fullt i badrum och tvättstuga och även ett takfönster är på gång. En alldeles underbar och efterlängtad taklampa har även kommit på plats och jag ser fram emot att visa den för er!




Inga kommentarer: