torsdag 5 november 2015

Fårfällar, tända ljus och lite lockar

Det börjar bli kyligt i vårt casa nu. Så där ruggigt så man behöver en brasa både till frukost och fram på kvällskvisten. Inte mig emot. Jag ÄLSKAR att tända en brasa i kaminen! Den där speciella värmen man får från en öppen spis är oslagbar. Det bästa vi gjort att sätta in en kamin i huset alla gånger.

I övrigt värmer jag mig med en massa fårfällar, tända ljus och tjocka strumpor eller morrisar med fårskinn där också... Jag har en fäbless för fårskinn kan man säga. Får liksom inte för många. Nu på hösten och vintern klär jag soffor, fåtöljer och golv med dessa skinn. Senaste tillskottet är ett långhårigt ljust grått skinn som jag fann på Åhléns när vi var i Ystad senast. Mjukaste mjuka och det hamnade uppe i soffan på loftet. Ligger och klappar på det när jag ser på tv :-)

Kuddar Chhatwall & Jonsson, ljuslyktor Iittala och bricka Åhléns

Långhårigt grått fårskinn från Åhléns, ljuslyktorna i rökfärg plockades fram efter ett par år i skåpet men är högaktuella och finns fortfarande att köpa. Ger så varmt och mysigt sken


Igår hade jag en heldag i Malmö. Tog tåget för att kunna läsa och koppla av lite eftersom jag kör så mycket bil varje vecka. Träffade sonen och fikade på nya Espresso House på Stortorget. Jättefin snygg och mysig inredning! Sen blev det frissan och lite slingor, klipp och fina lockar. 

Tog en liten runda i butikerna på gågatan innan det var dags att sätta sig på tåget hemåt igen. Älskar sådana här dagar med lite storstadspuls och att sen komma hem till lugnet på landet igen. Kvällen avslutades med viltgryta, ett glas rött och en ny brasa.

Inga kommentarer: