söndag 7 december 2014

Julstilleben och lite mer pynt

Trevlig andra advent på er!

Jag hinner inte riktigt med.... gör ni? Skulle verkligen vilja att tiden gick liiiite saktare just nu.  Man vill ju verkligen njuta av allt det mysiga vi är mitt uppe i.


I år går vår juldekoration i mest i vita och silvriga toner tillsammans med mycket ljus i alla former och så lite grönt förstås. Har lagt krutet på vardagsrummet/köket eftersom det är där vi vistas mesta tiden. Jag tycker om att skapa stilleben lite här och där. På skänken har jag pyntat med lite olika prydnader. Mysigt att kunna njuta av vackra ting som står så där i blickfånget i ett rum.


Förra helgen när vi var på julmarknad på Kronovalls slott köpte jag dessa små söta juldekorationer med pärlor och silvertråd. Ett hjärta och en ängel. De dinglar nu så fint på grenarna i fönstret och även dessa hänger ju på en plats där vi tillbringar mycket tid.

Doftljuset köpte jag i London och det doftar helt magiskt gott. Önskar att det aldrig ska ta slut...


Små söta gunghästar i zink tillsammans med en liten batteridriven ljusslinga har funnit sin plats på loftet. Himla fiffigt med batteridrivet så man inte behöver en massa sladdar till väggkontakter och de som kommit på marknaden nu är bra mycket bättre och lyser mycket finare än de som fanns för bara för något år sedan.

Ha nu en riktigt mysig andra advent! Här blir det glöggparty hos goda vänner ikväll. 

Inga kommentarer: