tisdag 2 december 2014

Julpynt på en gren

Hej på er i decembermörkret!

Ny månad och nya möjligheter som det brukar heta. Här börjar även mitt nya lite hälsosammare liv. Vi ska försöka äta lite förståndigare, nyttigare, närproducerat, försöka undvika så mycket gluten och socker det går utan att det blir för tråkigt. December är ju inte helt lyckat för detta kan man ju tycka... men det är lika bra att kicka igång nu när vi väl bestämt oss! Gym-kort är inköpt och igår körde vi första passet och det var ju inte igår om man säger så. Men i Simrishamn har de öppnat ett nytt gym i världsklass så det vill man ju gärna vara med på. Riktigt imponerad av hur man satsat här.

Jag lovade ju visa bilder på mitt pynt som jag släpade hem från skogen i form av stora grenar som jag hittade på marken. Dessa kapade jag i lagom storlek och sedan fäste jag grovt snöre i varje ände och hängde upp i mina köksfönster. På grenarna hängde jag mina vackraste julkulor och ett par "istappar" i glas. Det ska upp lite mer pynt i pärlor och silver som jag köpte på julmarknaden på Kronovalls Slott också. Bilder kommer!



På matbordet; snitthyacinter, ljusboxen fylld med silversprayade kottar och silverstjärnor och så de förtjusande hjortarna tillsammans med glaskoppar i kristall.


I fönstret ser ni även fina granar i betong som jag köpte förra året hos den lokala blomsterhandlaren. Mina dörrkransar som jag skrivit om i ett tidigare inlägg syn också på bilden och jag är riktigt nöjd med dessa i år.


November var en särdeles grå och solfattig månad men man fick göra det bästa och mysa till det inne istället. Mycket ljus och blommor piffar upp det grå. Vi var i London och fick uppleva magisk julskyltning, vi färdigställde vårt kontor, vi köpte ny matta till vardagsrummet, saker flyttade runt och bytte plats i vanlig ordning. Och däremellan var det några födelsedagskalas, middagar med vänner, mys framför brasan och en massa studier för min del. Denna månad avverkade jag både Feng Shui, ljussättning och olika inredningsstilar.

Idag har jag gjort homestaging av ett sovrum och det blev riktigt bra. Imorgon kommer jag att fortsätta med ett badrum och ett kök. Och så hoppas jag hinna baka lite lussebullar. Är grymt sugen på lussebullar när jag ser alla som fikar på hemgjorda godsaker.

Ta hand om er, så ses vi snart igen! 

Inga kommentarer: