torsdag 26 oktober 2023

En vacker kruka och lite annat smått och gott

 


Regn och rusk ute - då får man göra vad man kan för att få det mysigt inomhus. Som att elda i kaminen till frukost till exempel. Mysfaktor på högsta nivå. Vi har ju kök och vardagsrum i ett i en öppen planlösning så vi kan njuta av kaminen  både från matbordet, soffhörnan och uppe i tv-rummet på loftet.



Ibland (väldigt sällan) har man tur och jag hade turen att vinna en superfin kruka i en tävling på Instagram. En handgjord stengodskruka med tillhörande litet fat från Inflore Home i en mjuk ljusgrön kulör. Svår att fota och göra den rättvisa men den är verkligen jättefin. 
Blev perfekt med en Höststjärna i.




Jag placerade krukan med blomman på skänken som står bredvid kaminen där den får samsas med lite olika inredningsdetaljer jag gillar.

Skänken är från Chilli och vi har specialbeställt en granitskiva som vi lagt ovanpå.



Pläden som syns i bild är en mjuk och gosig ullpläd från Hemtex som jag fyndade till ett kanonbra pris.



Jag önskar dig en fin torsdag och nu är det raksträcka mot helgen!
Kram M

Inga kommentarer: