lördag 2 december 2017

Rumsgran, små kanelhus och julkulor i skål

Lördag och äntligen fick vi lite sovmorgon! Fast nu har jag nästan lite ont i huvudet av att ha sovit för länge och stressad över allt som ska hinnas med och klockan tickar iväg....

Nåväl, det var en fantastisk vacker morgon att vakna upp till i alla fall. Frosten låg som ett vitt täcke över trädgården och allt glittrade i solen. Så himla vackert och så mycket det gör när allt det bruna, fula får lite puder strösslat över sig.

Jag tände ljus och njöt av doften från min fina bukett som jag visade igår och de små kanelhusen på skänken sprider en så julig doft den också.


Köpte en liten rumsgran för ett tag sedan och nu har den fått komma fram i all sin glans och hur stilig är den inte i krukan från DBKD. Bara älskar den nya färgen och den ska få stå i vårt nya sovrum när det blir klart och julen är över.


 Några vackra julkulor i en skål med en ljusslinga i är en perfekt liten enkel och julig detalj som är enkel att fixa till. En kotte som jag duttat lite vit färg på och så de fina hjortarna blir fint därtill.

Nu måste jag ta tag i lite målning igen och jag tänkte snart visa lite bilder från tillbyggnads-projektet - det var ett tag sedan nu.

Önskar er en härlig lördag!
Kram M <3

Inga kommentarer: